Smaki i zapachy emigracji - cz IX

Hotelowe brudy


5 stars hotel










Czy możliwe jest sprzątniecie 15 pokojów w ciągu jednej zmiany według wymogów hotelowych?
Otóż NIE! W żadnym wypadku. To jest nie do zrobienia nawet dla najlepszych pokojówek które mają wszystko opanowane do perfekcji i nie wykonują jednego zbędnego ruchu. 
Mimo to dokładają sobie po więcej pokoi na zmianę, żeby lepiej zarobić, bo płacone jest od sprzątniętego pokoju – £ 2,5 wtedy kiedy ja tam byłam, dzisiaj pewnie £ 2,7 – podczas gdy goście płacą za ten sam sprzątnięty pokój £ 130 - £ 240 i więcej za noc!

Jak łatwo się domyślić, pokoje nie są sprzątane tak jak powinny. 
Aby się wyrobić, dziewczyny omijają co się da ominąć, a dużo można, ale tylko te które mają układy z supervisor-ami, co polega na lizaniu im butów w pełnym oddaniu, za przymykanie oczu na niedociągnięcia. 
Supervisorzy w hierarchii zwierzchników przecież najniżej, w hotelu mają nieograniczoną władzę w której pławią się z upodobaniem traktując pokojówki jak ostatnie śmieci. 
Gdzie indziej coś takiego jest nie do pomyślenia, ale w hotelach, przetrwanie zależy od ich kaprysów.
Przyczyna jest bardzo prosta – samotność pokojówek - nie ma kamer, nie ma koleżanek, nie ma świadków.

Mnie godności zabrać nie można. Do tego postanowiłam zawalczyć. Na zebraniu odbywającym się codziennie (czas pracy uszczuplony o 15 minut), w pełnym zestawie (wszystkie pokojówki, supervisorzy z menadżerami), rzuciłam pomysł wprowadzenia zmian w systemie pracy, a mianowicie, żeby sprzątanie odbywało się w dwie pokojówki a będzie łatwiej i sprawniej.
Menadżerowie popatrzyli na mnie jak na kosmitkę, ale pokiwali głowami, podziękowali za zaangażowanie i powiedzieli że się zastanowią nad takim rozwiązaniem. 
Wszystkich supervisorów szlag trafił, bo zamiast siedzieć cicho i przytakiwać gorliwie – te spotkania służą głównie motywowaniu robali do jeszcze cięższej pracy – zagroziłam ich wszechwładzy.
Mój brak uległości i pomysłowość, spowodowały zmasowany atak na mnie. Latali za mną w dwójkach, preparowali dowody że źle sprzątam, zawracali do jednego pokoju po kilka razy, co wydłużało mój czas pracy o wiele godzin.
Mimo to nie brałam żadnych wspomagaczy/dopalaczy, co jest nagminne wśród pokojówek których organizm nie wytrzymuje tej harówy, nawet bez ekstra niespodzianek. 

Okazało się że mój projekt nie wyszedł nawet poza ściany pokoju zebrań.

DOŚĆ tego - powiedziałam sobie.

Dalszy ciąg nastąpi …

 Wszystkie części - Smaki i Zapachy Emigracji

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kody numeryczne uzdrawiające

Jak zobaczyć swoją aurę 60 sekund