Zdrada i wina

Film francuski Le Passe z 2013 Asghara Farhadiego


zdrada partnerska
Wściekłam się!
Przypadkiem trafiłam wczoraj na ten film i tak się wkurzyłam, że nie obejrzałam do końca. Koniec zobaczyłam dzisiaj, bo pomyślałam, że może jednak reżyser się opamiętał i zrobił zwrot jakiś, ale się nie doczekałam.

Pokrótce. Film dotyczy zdrady małżeńskiej w bardzo poplątanym wydaniu.
Ona z trojką dzieci, z dwóch małżeństw, z czego drugie nie rozwiązane, w ciąży z obecnym kochankiem, którego żona leży w szpitalu w śpiączce po targnięciu się na życie, z synkiem z tego związku. Nieuregulowana para mieszka razem z dziećmi moimi, twoim i naszym w drodze i chce się pobrać. Przyjeżdża wezwany jej jeszcze-mąż aby dopełnić papierów rozwodowych. Co z rozwodem pana z tą w śpiączce nie wiadomo, w dodatku gorliwie lata do szpitala. W trakcie całego zamieszania w które wplątane są bezpardonowo wszystkie dzieci, wychodzi na jaw, że śpiączka targnęła się na życie, bo dowiedziała się o zdradzie. Cały film dotyczy w zasadzie znalezienia winnego ujawnienia prawdy i z fabuły wynika, że wszystko byłoby w porządku dla zdradzających, gdyby nie ten donos. W końcu znajdują winną, która ponosi konsekwencje takiego paskudnego zachowania - traci pracę i zostaje wydalona, a poważne zaburzenie wśród prawdziwych winnych wygasa.

To trudny film o wyborach ludzkich i unikaniu brania odpowiedzialności za te wybory.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kody numeryczne uzdrawiające

Jak zobaczyć swoją aurę 60 sekund