Smaki i zapachy emigracji - cz XIV

Przemyślenia z kwiaciarni angielskiej

 

catting flowers style
























Układałam te kwiaty ciągle tak samo, dzień za dniem, godzina za godziną, ale wciąż nie traciłam nadziei i delikatnie podpytywałam kiedy i jak mogłabym się wykazać, co w ostateczności doprowadziło mnie do pewności, że nigdy nie zaistnieję w tej kwiaciarni kreatywnie. 
System jest twardy, nienaruszalny, niezmienialny, zarządzany odgórnie. 
To wielki biznes rodzinny (wiele kwiaciarni w najlepszych punktach Londynu) i tylko im wolno kreować… a w ogóle, o co mi chodzi, przecież się wykazuję tymi tonami identycznych bukietów na czas. 
Liderka wręcz, prosto w oczy, co u Anglików jest absolutnie niezwykłe, powiedziała że nie życzy sobie mojej kreacyjnej samowoli. DOŚĆ tego!

Straciłam radość w pędzeniu do pracy, poszłam dalej, zaczęłam sobie wmawiać, że nie mogę tu dłużej zostać bo: kwiaciarnia jest przy samej bramie i wieje, więc natychmiast się przeziębiłam (nigdy mi nie przeszkadzały przeciągi, nawet lubię), kwiaciarnia jest 24 godzinna, więc niebawem zacznę pracować na noce i będą kłopoty z dojazdem (wyłącznie nocami pracuję, uwielbiam, a dojazd autobusem bo metro nie działa byłby fraszką) … . 

Nazbierałam sobie tych argumentów tak naprawdę nie dla siebie, tylko dla znajomych, bo mi zazdrościli tej pracy i musiałam jakoś tak opuścić to jednostajne zajęcie, aby mnie nie znienawidzili. Dochrapała się, miała lepiej niż my i nie doceniła. Tylko najbliżsi wiedzieli prawdę. A fakt że zarabiałam po raz pierwszy londyńskie dobre pieniądze za normalną ilość godzin, okazał się być dla mnie bez znaczenia. 
Strach przed następnymi zmianami, bo czasu mam tak mało (56 na karku) wsadziłam sobie w buty.

Dojrzałam do decyzji, że muszę pracować TU u SIEBIE! 
Zresztą zawsze pracowałam u siebie, więc u kogoś, tak naprawdę, nigdy by mi nie pasowało, co nagle ze zdumieniem odkryłam, bo jakoś wcześniej nigdy się nad tym nie zastanawiałam. 

Potrzebny był mi nowy PLAN na tutejsze życie.

CDN ...

Wszystkie odcinki TU

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kody numeryczne uzdrawiające

Jak zobaczyć swoją aurę 60 sekund